ناگفته هاي فتنه 88 در گزارش مستند كميسيون اصل 90

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 433
باردید دیروز : 155
بازدید هفته : 792
بازدید ماه : 787
بازدید سال : 2378
بازدید کلی : 207488
ناگفته هاي فتنه 88 در گزارش مستند كميسيون اصل 90

در صحن علني مجلس قرائت شد
ناگفته هاي فتنه 88 در گزارش مستند كميسيون اصل 90


گزارش كميسيون اصل 90 مجلس درباره فتنه 88 در آستانه 9 دي در صحن علني مجلس قرائت شد.
روز گذشته در صحن علني بهارستان، حسين فدايي چكيده گزارش حوادث پس از انتخابات را قرائت كرد.
در بخشي از اين گزارش آمده است: مجموعه اسناد و مطالعات موجود نشان مي دهد به طور كلي راهبرد غرب در قبال ايران اسلامي مبتني بر اين پيش فرض است كه در نهايت هر نوع پروژه براندازانه عليه ايران بايد راهي به داخل ايران بيابد و هدف از مجموعه فشارهاي بين المللي بر ايران نيز در نهايت چيزي جز اثرگذاري بر داخل ايران و فعال كردن مجموعه نيروهاي غرب گرا- كه همواره نسبت به اكثريت مطلق مردم، اقليتي بسيار كوچك محسوب مي شده اند- نبوده است.
اين گزارش با اشاره به سفرهاي خارجي متعدد اصلاح طلبان اضافه مي كند: پيش برد پروژه شبكه سازي با همراهي گروه هايي چون حزب مشاركت و سازمان مجاهدين از سال 88 به اين سو كه اصلي ترين مكانيسم اجرايي آن برگزاري دوره هاي متعدد براندازي نرم در خارج از ايران براي گروه هاي برگزيده داخلي و مسافرت بيش از چند صد نفر از چهره هاي شناخته شده جريان دوم خرداد به خارج از ايران به منظور شركت در اين دوره ها در فاصله سال هاي 88-84 بود، يكي از مهم ترين راهبردهاي غرب براي زمينه سازي فتنه بوده است.
گزارش مجلس با استنادات فراوان اثبات مي كند: در حالي كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي هيچ برآورد روشني از عواقب طراحي هاي خود نداشتند به دليل اصرار برخي عناصر فعال داخلي و لابي عناصر خارج نشين فعال در مؤسسات بين المللي، پروژه كودتاي مخملي در دستور كار دشمنان انقلاب اسلامي قرار گرفت. هدف بنيادي اين پروژه، براندازي دولت و متعاقب آن، زمين زدن رهبري نظام جمهوري اسلامي بود و در اثر تلاش هايي كه انجام شد، براي نخستين بار سنگين ترين طراحي ممكن براي تحقق اين هدف در دستور كار همه نيروهاي داخلي و خارجي قرار گرفت كه توانسته بودند روي شعار محوري «نه، به گفتمان انقلاب» توافق كنند. منابع و اسناد، نشان دهنده آن است كه جريان برانداز داخلي در يك هماهنگي استراتژيك با غرب و به ويژه آمريكا، در تحقق هدف براندازي نظام جمهوري اسلامي مي انديشيده است.
يكي از نزديك ترين افراد به سران فتنه 88 در اعترافات خود مي گويد: «جريان اصلي طراحي كننده فتنه در داخل، آماده بود براي زمين زدن دولت هر مقدار منابع مالي كه لازم است فراهم بياورد و با هر كسي حتي ضد انقلاب يا هر گروه ديگري ائتلاف و همكاري كند.»
بر همين اساس يك آمار كاملاً مستند موجود نشان مي دهد دستگاه هاي اطلاعاتي و قضايي در چند ماه اوج فتنه 32 عضو مؤثر نفاق، 12عضو فعال نهضت آزادي، 15 عضو برجسته بهائيت، 7 چپ مسلح ماركسيست، 9 جاسوس بسيار فعال، 3 عضو گروهك تندر، 2 سلطنت طلب، 3 تروريست مرتبط با راديو فردا و يك ملي مذهبي را دستگير كرده اند كه همه آنها تأكيد دارند به دليل مناسب ديدن شرايط در اثر اقدامات موسوي، كروبي، هاشمي و خاتمي دست به ارتكاب جنايت عليه ملت ايران زده اند.
فدايي همچنين به سلسله جلسات اتاق فكر فتنه هم اشاره كرد و افزود: صحنه گردانان نظام سلطه، جبهه گسترده اي را شكل دادند كه از هيچ اقدامي براي وارد آوردن يك ضربه كاري به رهبري نظام فروگذار نمي كرد. براي ايجاد هماهنگي در ميان اين طيف وسيع، جلسات و حلقه هاي متعددي شكل گرفت كه نقش اتاق فكر فتنه را ايفا مي كردند. از جمله قديمي ترين اين جلسات، «جلسه صبحانه» است كه از سال 1386 به صورت هفتگي با حضور طيف كثيري از اصلاح طلبان و با هدف اقناع خاتمي جهت پذيرفتن كانديداتوري و زمينه سازي براي حضور در انتخابات تشكيل مي شد.
سلسله جلسات بنياد باران نيز با حضور خاتمي و 100 نفر از وزرا و معاونين دولت سازندگي و دوره اصلاحات تشكيل مي شد و در آن موضوعاتي مانند سياست هاي كلان و پشتيباني هاي تداركاتي از قبيل راه هاي جذب سرمايه از داخل و خارج براي ستادهاي تبليغاتي، مورد بحث قرار مي گرفت. علاوه بر اين مي توان از سلسله جلسات دفتر مهدي هاشمي نيز كه با هدف حضور و مهيا كردن شرايط پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات تشكيل مي شد، ياد كرد كه به تعبير خودش توانسته بود از طريق اين جلسات، يك اتاق جنگ كامل به وجود بياورد.
اين گزارش اضافه كرد: گروه مشاوران موسوي نيز جلسات منظمي را براي سازمان دهي تيم خود برگزار مي كردند. اين گروه كه شامل بهزاديان نژاد، محمدرضا حسيني بهشتي، عليرضا حسيني بهشتي، عرب مازار، باقريان، حاضري، مؤمني، اميرارجمند، عابدي جعفري، عليرضا بهشتي شيرازي و فروزنده پور بود. مشاوران موسوي با حمايت و نظارت خود وي مؤسسات و گروه هاي مختلفي را راه اندازي كرده بودند كه عبارتند از:
- توسعه دانش و پژوهش ايران
- تحقيقات و توسعه علوم انساني
- مطالعات فرهنگ وتمدن ايران زمين
- دين و اقتصاد
- مؤسسه گفتمان جهاني مسلمانان
- جمعيت توحيد و تعاون
براساس اين گزارش، در پي برگزاري همايشي با عنوان «ايران در قرن 21» توسط مؤسسه «توسعه دانش و پژوهش ايران» و بازتاب هاي منفي اين همايش در محافل سياسي، موسوي (در يك جلسه خصوصي) از بهزاديان نژاد درخواست كرد تا جمعي از هم فكرانش را سازمان دهي كند تا درباره مسائل كشور به بحث و تبادل نظر بپردازند. بهزاديان نژاد، جمع 14 نفره اي را سازمان دهي و جلسات مستمري را در اين مؤسسه پايه گذاري مي كند كه به «جلسات پنج شنبه ها» معروف شد.
اين گزارش تأكيد مي كند: نكته بسيار مهم اين است كه سنگ بناي پروژه كودتاي مخملي دقيقاً در همين جلسات گذاشته شد. يكي از اعضاي حاضر در اين جلسه در يكي از اولين جلسات، به لزوم بازپس گيري مواضع از دست رفته اصلاح طلبان از جمله «بسيج، مردم، مساجد و دانشجويان» اشاره كرده و براي اين منظور، سامان دهي جنبشي جديد را پيشنهاد مي كند. در جلسات بعدي، بر مبناي اين پيشنهاد اعضا به تحليل انقلاب هاي رنگين پرداخته و سقوط نظام جمهوري اسلامي را از طريق انقلابي همانند انقلاب سال 57، ناممكن دانسته و در نهايت، انقلاب نرم را نقطه آسيب نظام معرفي مي كنند. بنابر مستندات موجود در اين زمينه كه تيم ميرحسين موسوي از مدت ها قبل روي موضوع كودتاي رنگي و مخملي در ايران فكر و براي عملياتي كردن آن برنامه ريزي كرده بودند.
گزارش كميسيون اصل 90 تصريح مي كند: مصطفي تاج زاده در نمايشگاه مطبوعات 1387 طي اظهاراتي علني مي گويد: «چنان چه فاصله آراي كانديداها زياد باشد، قطعاً تقلب رخ داده است». در همين راستا ابطحي نيز در اعترافات خود گفته است: «اصلاح طلبان براي باخت احتمالي برنامه ريزي كرده بودند كه از ماه ها قبل مسأله تقلب را مطرح كنند، كميته صيانت از آرا تشكيل دهند كه اگر رأي نياوردند از آن استفاده كنند تا حداقل انتخابات را به مرحله دوم بكشانند». جالب تر از همه اظهارنظر مربوط به مهدي هاشمي است كه در 20 خرداد 1388 است كه به زنگنه مي گويد: «همه چيز را براي صيانت از آرا آماده كرده و يك اتاق جنگ درست كرده ام». مقصود مهدي هاشمي در اين جا پروژه اي است كه مي توان آن را پروژه ارتباط پيامكي خواند. چند روز پيش از انتخابات، پروژه اي مبني بر ارتباط پيامكي لحظه به لحظه با نمايندگان موسوي حاضر در پاي صندوق هاي رأي، كه توسط مهدي هاشمي طراحي و نرم افزاري هم براي آن نوشته شده بود، كشف شد. اين پروژه جهت رصد مستمر و دائمي حوزه هاي اخذ رأي و ابطال آراي صندوق هايي كه رأي موسوي در آن پايين بود، پيش بيني شده بود كه در شب 21 خرداد مورد ضربه اطلاعاتي قرار گرفت و خنثي شد.
تأكيد اين گزارش بر اقدامات مهدي هاشمي قابل تأمل است، بنابراين گزارش، يافته هاي اطلاعاتي مفصلي وجود دارد كه نشان مي دهد مجموعه نظرسنجي هاي ارائه شده به موسوي از جانب مهدي هاشمي جعلي و با هدف آماده كردن ذهن وي براي طرح بحث تقلب بوده است. همچنين يك كد اطلاعاتي ديگر وجود دارد كه نشان مي دهد يكي از استراتژيست هاي برجسته جريان دوم خرداد يك هفته قبل از انتخابات مي گويد: «ما آنقدر رأي نداريم كه انتخابات را ببريم اما آنقدر رأي داريم كه كشور را به هم بريزيم». علاوه بر اين، افرادي مانند محمد خاتمي و موسوي خوييني ها قبل از انتخابات به صراحت گفته بودند كه عقيده ندارند نه موسوي و نه هيچ كس ديگر قادر به پيروزي بر احمدي نژاد باشد و تأكيد كرده بودند كه دولت وي تكرار خواهد شد. بنابراين، طرح موضوع تقلب از جانب سران جريان اصلاحات يك دروغ گويي عمدي با هدف پيش برد پروژه كودتاي مخملي بوده است نه شبهه اي كه آنها مايل به رفع آن باشند.
مجلس در گزارش خود به موضوع رابطه سران فتنه با خارج از كشور هم پرداخته و اشاره مي كند: مستندات قطعي اطلاعاتي موجود نشان مي دهد موسوي، كروبي و خاتمي در جلساتي كه در تابستان 1389 برگزار شده رسماً افرادي را به نمايندگي از خود در خارج از ايران معرفي نموده اند و اين افراد اكنون در چارچوب تشكلي به نام شوراي هماهنگي راه سبز اميد در ارتباط مستمر و دائم با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه هستند.
عناوين برخي از مهم ترين طراحي هاي انجام گرفته كه جلسات اتاق فكر فتنه هم براساس گزارش عبارتند از:
1- تدوين مانيفست براندازي در حزب مشاركت
2- زير سوال بردن پيشاپيش سلامت انتخابات با مطرح كردن احتمال وقوع تقلب
3- حذف احمدي نژاد به هر قيمت
4- سياه نمايي و تخريب كليت نظام و ارائه فضاي يأس آلود توسط كانديداهاي معترض
5- برنامه ريزي منسجم جهت ايجاد جنبش هاي اجتماعي فراگير و خياباني كردن آنها
بنابر تصريح اين گزارش، براساس شواهد و اعتراف مستدل متهمين، كودتاي انتخاباتي در ايران كاملا از پيش طراحي شده و طبق جدول زمانبندي و مراحل كودتاي مخملي پيش رفته بود به گونه اي كه بيش از 100 مورد از 198 مورد دستور العمل هاي «جين شارپ» براي كودتاي مخملي اجرا شده بود. با بررسي پازل كلي جريان فتنه مشخص مي گردد يكسري افراد در اين سناريو نقش فعال تري را ايفا مي كردند.
گزارش كميسيون اصل 90 ادامه داد: بر مبناي مجموعه تحليل ها و اخبار و اطلاعات نقش بازيگر بزرگ در انتخابات رياست جمهوري دهم متعلق به «هاشمي رفسنجاني» است. در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم هاشمي از ماه ها پيش به ميدان آمد و اين سخنان را در همايش جنجالي «30 سال قانون گذاري» حدود شش ماه قبل از انتخابات 22 خرداد 88 مطرح نمود: «اگر مردم احساس كنند رأيشان در سرنوشتشان بي اثر است و متولياني پيدا شوند كه راي آنها را هر جوري كه مي خواهند، بخوانند، آنگاه دلسرد مي شوند.»
تشكيك در سلامت انتخابات، موضع هاشمي رفسنجاني بود كه دو ماه قبل از انتخابات از تريبون نمازجمعه اين گونه اعلام كرد: «در اين دو ماه تا انتخابات بايد به طور جدي تلاش شود تا سلامت انتخابات براي مردم مشخص شود. ضرورت دارد كه علائم روشني براي سلامت انتخابات نشان داده شود.»
همچنين هاشمي رفسنجاني در حوادث پس از انتخابات 88 نقش اساسي را ايفا نمود و با پيش بيني آنكه آتش زيرخاكستر بروز خواهد كرد و خيابان ها اشغال خواهد شد، به نوعي فتنه را وارد فاز عملياتي كرد.
لازم به ذكر است، نامه سرگشاده وي با لحن و ادبيات نگارش نامناسب خطاب به رهبر معظم انقلاب مهم ترين واكنش به افشاي بازيگرداني هاشمي در جبهه دوم خرداد بود هاشمي در اين نامه با اشاره به احتمال شكل گيري آشوب، كدهايي از حركت هاي خياباني ارائه مي كند.
در رابطه با موسوي هم از اين گزارش آمده است: «ميرحسين موسوي» نيز از عواملي بود كه بيشترين نقش را در اجراي فتنه داشت، در آستانه انتخابات طي مصاحبه اي با مجله تايم با اشاره به اينكه هدف فراتر از پيروزي در انتخابات است موضع خود مبني بر عناد با نظام را نشان داد و اعلام كرد: «... تجمعات خياباني چشمگير هفته هاي گذشته احتمالا ماهيت ساختار قدرت را به نحوي بنيادين دگرگون خواهد ساخت... در واقع دگرگوني و تغيير در ساختار قدرت با فشار بر رهبري در جهت پذيرش بيشتر افكار عمومي رخ خواهد داد...» وي هم چنين ادامه مي دهد: «تغييرات مدت هاست كه آغاز شده است. تنها گوشه اي از اين تغييرات به پيروزي در انتخابات مربوط مي شود و بخش هاي ديگر تغيير ادامه خواهند يافت و هيچ عقب گردي در كار نخواهد بود» موسوي در راستاي برنامه هاي از پيش طراحي شده به آبياري بذر ترديد كاشته شده در دل مردم توسط هاشمي پرداخت و با هدف القاي جعل و تقلب در انتخابات و تشويش اذهان عمومي طبق يك الگوي انقلاب رنگي، خود را پيروز انتخابات معرفي كرد و هر نتيجه اي غير از آن را نشان دهنده تقلب مطرح كرد و از هيچ تلاشي جهت آماده سازي اذهان براي درگيري و آشوب فرو گذار نكرد.
«موسوي خوئيني ها» نيز در تصريح هدف از اين برنامه بيان كرده است: « ما نبايد فيتيله بحث تقلب در انتخابات را پايين بكشيم چون موقع جر زدن لازم مي شود.» در اين راستا مي توان به تشكيل كميته صيانت از آرا توسط «مهدي هاشمي» با هدف اعتمادزدايي از نهادهاي رسمي ناظر بر انتخابات و مصاحبه تلويزيوني نزديكان هاشمي يك روز قبل از انتخابات و غيره اشاره نمود.
بنابراين گزارش «محمد خاتمي» را هم مي توان به عنوان يكي از بازيگران اصلي، دانست. با وجود آنكه موضع وي پيش از انتخابات مبني بر اين بود كه «در ايران تقلب ممكن نيست» با اقدامي زيركانه در راستاي تحقق پروژه القاي تقلب روز جمعه 22 خرداد هنگام انداختن رأي خود به صندوق، يعني در حالي كه هنوز چند ساعت بيش تر از آغاز رأي گيري نمي گذشت ذهن ها را براي پذيرش ادعاي تقلب آماده كرد: « همه شواهد امر حاكي است موسوي انتخابات را برده است اما من پيش گو نيستم.» مهدي كروبي نيز يكي ديگر از بازيگران اصلي فتنه 88 بود گرچه نمي توان او را از طراحان اصلي فتنه نام برد ولي وي نقش مهمي در اجراي اين سناريو جهت براندازي نرم ايفا نمود.
ارتباط گيري وسيع با طرف خارجي براي طراحي اقدامات خصمانه عليه نظام از جمله پيشنهاد فهرست تحريم ها به آمريكا براي گنجاندن در قطعنامه هاي سازمان ملل يكي از مواردي است كه در اين گزارش به آن اشاره شده است.
گزارش كميسيون اصل 90 همچنين اضافه كرد: اسناد درون گروهي حزب مشاركت واقعيت هاي تلخي را روشن مي سازد در جلسه كميسيون تدوين استراتژي حزب كه در تاريخ 19 تيرماه 1378 تشكيل گرديد پس از بيان مدل هاي مختلف براي در دست گرفتن قدرت آقاي حجاريان با اشاره به مدل «جين شارپ» براي كودتاي مخملي با تاكيد بر فشار از پايين و استفاده توده اي، آن را اين گونه تبيين مي كند:
«اين راه كه يعني جلوي «پارك ملت» و اين طور جاها شلوغ راه بيفتد و كم كم از اين گوشه و آن گوشه شروع بشود و يك كارگر بشود رهبر برود با رژيم چانه بزند». آقاي تاج زاده ضمن برشماري مدل هاي در دست گرفتن قدرت در كشور مي گويد: «راه چهارم هم سلاح آمريكاست و انقلاب مخملي كه من موافق راه چهارم هستم، تئوري جين شارپ و براندازي نرم خارجي و اينها هم در همين راه چهارم است» محمدرضا خاتمي مي گويد: «در عين اينكه پشتوانه داخلي را حساب مي كنيم پشتوانه خارجي را هم حساب كنيم.» تاج زاده مي گويد: «اين همان مدل چهارم است، مدلي كه در برخي از كشورها به صورت مخملي اتفاق افتاد و دو تا كار مي كنند يعني اينكه شما در جامعه چطوري NGO بزنيد و دوم اينكه آمريكا چه كمك هايي براي گسترش روند دموكراسي خواهد كرد.»
گفتني است متن كامل اين گزارش معتاقبا در صفحه پاورقي روزنامه كيهان منتشر خواهد شد.
 


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 153
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود