استقلال نظام مرهون تلاش‌های شهيد بهشتی در تدوين قانون اساسی است

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 464
باردید دیروز : 155
بازدید هفته : 823
بازدید ماه : 818
بازدید سال : 2409
بازدید کلی : 207519
استقلال نظام مرهون تلاش‌های شهيد بهشتی در تدوين قانون اساسی است

حسين شفيعی:
استقلال نظام مرهون تلاش‌های شهيد بهشتی در تدوين قانون اساسی است

گروه سياسی: مشاور سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نقش شهيد بهشتی در طراحی و تدوين قانون اساسی اظهار كرد: آيت‌الله بهشتی علاوه بر اينكه راه نفوذ بيگانگان را به كشور بست، پرچم استقلال ايران را برای هميشه برافراشت.

حسين شفيعی، مشاور سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اينكه فاجعه 7 تير برای انقلاب و ملت ايران بسيار تلخ و سنگين بود، اظهار كرد: پيامی كه هفتم تير برای آينده انقلاب اسلامی داشت، اين بود كه نبايد در تحليل سياسی دچار اشتباه شويم.

اين مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد: همواره استكبار جهانی برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خطرناك است، اما خطر نفاق و ستون پنجم را بايد جدی گرفت؛ برخی تحليل می‌كنند كه ممكن است آمريكا به ايران حمله كند و ذهن عموم مردم متوجه اين است كه قدرت‌های جهانی می‌توانند به انقلاب اسلامی آسيب برسانند، اما به نظر می‌رسد حمله نظامی و نيروهای خارجی نمی‌توانند انقلاب اسلامی را بشكنند، بلكه آنچه می‌تواند انقلاب ما را تهديد كند، خطر نفاق و ستون پنجم و كسانی هستند‌ كه رنگ خودی دارند اما خودی نيستند.

وی به عنوان نمونه به فتنه سال 88 اشاره كرد و افزود: اگر به صورت عميق فتنه 88 مورد بررسی قرار گيرد، عمدتاً جريان نفاق در اين عرصه فعال شد؛ جريانی كه دشمنی عميق با نظام اسلامی دارد و توانست از درون، انقلاب اسلامی را تهدی كند.

مشاور سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اينكه آيت‌الله بهشتی خلاصه انقلاب بود، گفت: همه اميدهای انقلاب متوجه شهيد بهشتی بود، اما دشمن ايشان را همراه با 72 تن از ياران انقلاب را به شهادت رساند؛ افرادی كه ستون فقرات انقلاب بودند و با ترور آنها منافقين توانستند ضربه بسيار شكننده‌ای به انقلاب بزنند؛ اما به دليل عظمت انقلاب و امام خمينی(ره) باعث شد كه اين ضربه سنگين توازن انقلاب را به هم نزند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ترور شخصيتی و فيزيكی افراد برجسته يك نظام اظهار كرد: اين خط دشمن است؛ آنها هميشه سعی می‌كنند كسانی كه اميدهای انقلاب بودند و اساس انقلاب هستند را آسيب برسانند؛ شهيد بهشتی فردی بود كه به تعبير امام راحل، يك امت بود.

اين كارشناس مسائل سياسی افزود: همه فضائل ملت در آيت‌الله بهشتی جمع شده بود و ايشان به تنهايی عصاره‌ای از يك ملت بزرگ بود؛ شهيد بهشتی مجتهد و متفكری جامع بود و هم كسی بود كه دنيا و عالم سياست را می‌شناخت؛ ايشان يكی از شخصيت‌هايی بودند كه می‌توانست از هر جهت در جامعه ما نقش ايفا كند و اين انقلاب بزرگ را به نتيجه برساند و دشمن اين مطلب را درك كرده بود.

وی با اشاره به نقش برجسته شهيد بهشتی در طراحی و تدوين قانون اساسی گفت: مديريت آيت‌الله بهشتی به قدری قوی بود كه توانست قانون اساسی را در يك مدت‌زمان كوتاهی به نتيجه برساند؛ شهيد بهشتی با تدورين قانون اساسی راه‌های نفوذ دشمن را بست و نفوذ استعماری غرب به ايران با قانون اساسی شكست خورد و به همين دليل دشمن بايد انتقام خود را از شهيد بهشتی می‌گرفت.

شفيعی با تأكيد بر اينكه شهيد بهشتی استقلال ايران را تضمين كرد، گفت: عظمت شهيد بهشتی از اين جهت بود كه او پرچم استقلال ايران را برای هميشه بالا برد و قانون اساسی او خار چشم آمريكا و ابرقدرت‌ها شد؛ امروز نيز همان قانون اساسی كه با حمايت فكری و معنوی آيت‌الله بهشتی به نتيجه رسيد، راهی برای برون‌رفت از مشكلات است.

وی با اشاره به ويژگی‌های آيت‌الله بهشتی خاطرنشان كرد: شهيد بهشتی در واقع يك ايدئولوگ و اسلام‌شناس بود؛ می‌توان دو خصوصيت را به صورت همزمان در شهيد بهشتی مشاهده كرد؛ در عين حالی‌كه يك مدير قدرتمند اجرايی بود، يك ايدئولوگ، صاحب‌نظر و نظريه‌پرداز بود و اين دو خصوصيات باعث شده بود كه آيت‌الله بهشتی بتواند آينده انقلاب اسلامی را ببيند.

مشاور سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اينكه در بين روحانيون، شخصيت‌های تشكيلاتی و سازمانی كم‌تر ديده می‌شود، اظهار كرد: اگر بين روحانيون شيعه نگاه كنيم شايد هيچ‌كس به اندازه شهيد بهشتی عنصر تشكيلاتی نبود؛ تشكيلاتی بودن، يكی از خصوصيات شهيد بهشتی بود؛ يعنی نگاه سازمانی و تشكيلاتی داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهيم در اين دنيای پيچيده مديريت كنيم، بايد نگاه سازمانی و تشكيلاتی داشته باشيم و بتوانيم مهره‌های خوب را شناسايی كرده و در جای خود قرار دهيم؛ حزب‌الله و حزب اسلامی كه آن زمان به عنوان حزب جمهوری اسلامی تشكيل شده بود، با يك ساختار مشخص مديريت نظم كشور را سامان‌دهی می‌كرد.

شفيعی همچنين اظهار كرد: آيت‌الله بهشتی در هر جلسه‌ای كه حضور پيدا می‌كرد، همه ايشان را برای مسئوليت‌های مهم انتخاب می‌كردند چرا كه لياقت‌های بالايی داشت و می‌توانست به عنوان محور قرار گيرد و دشمن از همين موضوع سوءاستفاده می‌كرد و شخصيت ايشان را مورد هجمه قرار می‌داد.

وی با جاذبه و دافعه شهيد بهشتی پرداخت و گفت: شهيد بهشتی جاذبه بالا و فوق‌العاده‌ای داشتند و دافعه‌شان در حد پايين مطرح بود؛ شهيد بهشتی به نيروهای لايق فرصت رشد می‌دادند و با شناسايی مهره‌های مناسب، آنها را در جای مناسب خود استفاده می‌كردند كه اين از تيزهوشی شهيد بهشتی بود.

اين كارشناس مسائل سياسی با تأكيد بر اينكه دشمن شهيد بهشتی را در تدوين قانون اساسی شناخت، گفت: آيت‌الله بهشتی علی‌رغم اينكه سليقه‌های مختلفی وجود داشت، برای تدوين قانونی تلاش كرد كه همه راه‌های نفوذ دشمن را بست؛ آيت‌الله بهشتی ترور شد، اما نتوانست خلأيی در انقلاب به وجود بياورد، چرا كه خون اين شهيد بزرگوار باعث شد كه اين انقلاب و نظام تضمين شود و لاله‌هايی از خون بهشتی برويد كه هر كدام بهشتی ديگر برای انقلاب شوند.


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود