گسترش اعتراض ها عليه آل سعود

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 503
باردید دیروز : 155
بازدید هفته : 862
بازدید ماه : 857
بازدید سال : 2448
بازدید کلی : 207558
گسترش اعتراض ها عليه آل سعود

گسترش اعتراض ها عليه آل سعود
مشاور امنيت ملي آمريكا را به عربستان كشاند

رژيم عربستان به دليل ترس و نگراني از فراگيري اعتراض هاي مردمي و سركوب مخالفان دست به دامن آمريكا شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «ملك عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان روز دوشنبه در كاخ «الرياض» با «تام دونيلون» مشاور امنيت ملي آمريكا ديدار و گفت وگو كرد. در اين ملاقات كه سفير آمريكا در رياض، شاهزاده سلمان بن عبدالعزيز (وليعهد)، سعود الفيصل (وزير خارجه) و مقرن بن عبدالعزيز رئيس تشكيلات امنيتي عربستان حضور داشتند، اوضاع جاري اين كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رسانه هاي خبري عربستان اگرچه به اين ديدار توجه خاصي نشان داده و خبر آن را منتشر كرده اند، اما از جزئيات مذاكرات طرفين اطلاعاتي به بيرون درز نكرده است. در حالي كه مخالفان رژيم آل سعود، اعلام كردند اين ديدار از اهميت خاصي براي عربستان برخوردار است و نشان دهنده ترس حكومت سعودي از گسترش اعتراض هاي ضد دولتي است و به همين خاطر دولت رياض دست به دامن آمريكا شده است.
به گفته مخالفان رژيم سعودي، دولت عربستان بزرگترين متحد آمريكا در خاورميانه است و بازار مناسبي براي فروش تسليحات به شمار مي رود.
از سوي ديگر بسياري از مخالفان در عربستان بازداشت آيت الله نمر باقر النمر را نوعي هماهنگي بين آمريكا و آل سعود عنوان كرده و معتقدند با از دست رفتن مشروعيت و جايگاه حكام سعودي در نزد مردم، آنها بيش از هر زمان ديگري به كمك هاي تسليحاتي و امنيتي آمريكا متكي شده اند.
در همين حال «محمد نمر» برادر آيت الله نمر روحاني برجسته عربستاني در گفت وگويي با روزنامه لبناني «الاخبار» اظهار داشت: برادرم در وضعيت جسماني خوبي به سر نمي برد و تحت مراقبت هاي شديد امنيتي در بازداشت به سر مي برد.
وي گفت: شيخ نمر از دو سال پيش تحت مراقبت نيروهاي امنيتي رژيم سعودي قرار داشت و آل سعود از سخنان گزنده اش و افشاگري عليه شاهزادگان بسيار واهمه داشت.
اين در حالي است كه پس از بازداشت، آيت الله نمر در هفته گذشته، تظاهرات گسترده اي مناطق شرق، مركز، مدينه و پايتخت عربستان را فرا گرفت و به اعتقاد برادر روحاني معروف عربستاني، انفجار اوضاع سياسي و اجتماعي در شرق عربستان بخشي از مشكلات موجود در اين كشور را نشان داد.
محمد نمر بار ديگر بر خواسته هاي بر حق مردم شرق عربستان تأكيد كرد و گفت: مردم خواهان اصلاحات و مشاركت در تصميم گيري ها هستند و اين خواسته تمام مردم عربستان است.
همچنين هفته نامه فلسطيني «المنار» از آماده شدن طرح فرار شاهزادگان سعودي در صورت گسترش اعتراضات مردمي خبر داد.
به نوشته المنار، برخي از شاهزادگان سعودي، نقشه فرار خود از خاك عربستان را در صورت گسترش اعتراضات مردمي و كشيده شدن آن به ديگر مناطق، طراحي كرده اند.
اين هفته نامه فلسطيني به نقل از منابع آگاه خاطرنشان كرد: فرزند پادشاه عربستان كه رياست گارد سلطنتي را در دست دارد، به صورت ويژه بر سركوب و ايجاد اردوگاه هاي ويژه مخالفان نظارت دارد.
هفته نامه المنار به نقل از اين منابع آگاه فاش كرد: مشاوران امنيتي اسرائيلي و آمريكايي به نظاميان سعودي براي سركوب وحشيانه معترضان همفكري و مشورت مي دهند.
 


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 153
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود