اما چرا انگلیس را پدر خوانده صهیونیست ها می دانند ؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 187
باردید دیروز : 155
بازدید هفته : 546
بازدید ماه : 541
بازدید سال : 2132
بازدید کلی : 207242
اما چرا انگلیس را پدر خوانده صهیونیست ها می دانند ؟

اما چرا انگلیس را پدر خوانده صهیونیست ها می دانند ؟

تمامی یهودیان دوستدار صهیونیست‌ها تاسیس این دولت را مدیون دولتمردان انگلیسی هستند. درواقع داستان علاقه دولتمردان انگلیس برای تاسیس دولت یهود در سرزمین فلسطین به سال ۱۹۱۷ برمی‌گردد. در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه بریتانیا اعلامیه‌ای را تحت عنوان «تعهد دولت انگلیس برای تاسیس دولت یهودی در اراضی فلسطین» به «لرد ادموند روچیلد» رهبر یهودیان صهیونیست در انگلستان ارسال كرد.

صهیونیست‌ها به این اعلامیه بسیار اهمیت می‌دهند و آن را سندی می‌دانند كه ارزش آن بیشتر از ارزش معاهده سایس ـ پیكو است كه همراه این پیمان در تشكیل تاریخ جدید برای منطقه خاورمیانه سهیم بوده است.

تصمیم انگلیس برای تاسیس دولت در حالی اتخاذ شده بود كه یهودیان ساكن در آن منطقه نسبت به شهروندان فلسطینی در اقلیت قرار داشتند اما با این وجود بالفور معتقد بود باید قسمتی از اراضی فلسطین برای تاسیس دولت اسرائیل درنظر گرفته شود، تا از این راه زمینه مهاجرت یهودیان سراسر جهان به این منطقه فراهم شود.

س از ارسال نامه بالفور به لرد روچیلد از دوم نوامبر سال ۱۹۱۷ مهاجرت یهودیان به فلسطین تحت برنامه منظمی آغاز شد. همچنین در فاصله بین جنگ جهانی اول و دوم تعداد یهودیانی كه به فلسطین مهاجرت كردند از مرز ۷۰ هزار نفر به ۴۵۰ هزار نفر افزایش پیدا كرد.

افزایش مهاجرت یهودیان درنهایت موجب شد تعدادی از كشورهای متحد بریتانیا پس از برگزاری كنفرانس «سان ریمو» در سال ۱۹۲۰ با تاسیس دولت یهودی در اراضی اشغالی موافقت كنند. پس از موافقت این كشورها اعضای جامعه ملل در سال ۱۹۲۲ بر طرح استعماری انگلیس مهر تایید زدند، بنابراین سرانجام در سال ۱۹۴۸ رسما دولت اسرائیل تشكیل شد و این آغاز كشاكش‌های اعراب فلسطین و صهیونیست‌ها شد. بنابراین سنگ بناء دولت اسرائیل، توسط دولتمردان لندن گذاشته شد.

اکنون هم انگلیس به عنوان اصلی ترین مخالف حکومت های مستقل ایران ، سردمدار جریان حمله نظامی به ایران در کنار رژیم صهیونیست شده است .

 لذا افکار عمومی و مسئولان لازم است که در این روزها بیشتر از گذشته عملکرد دولت سلطنتی انگلیس را در قبال ایران رصد کنند . دولتی که دولت ملی ایران را حدود 60 سال پیش سرنگون کرد ، هراس بنیادینی از حکومت های مستقل ایرانی دارد .

 


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 183
موضوعات مرتبط: اخبار , خارجی , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود